onsdag 25 maj 2011

En spirande lust

har infunnit sig de senaste dagarna. Lust att skriva igen. Tankar som sätts ihop till små händelseförlopp. Fiktiva personer. Fragment till en ny story. Eller ibland en fortsättning på den gamla som ligger där i en gammal dator o skräpar. Det känns så härligt. Befriande. Som att nå en del av mig som varit avstängd så länge. Och allt detta för att jag äntligen efter så länge plockat upp en bok igen. Det tog inte många minuter innan jag försvann in i bokkupan. Där det blir som en kraftig drog som pockar på. Som drar i mig varje ledig stund. Som ropar efter mig när jag går in på toaletten. Ta med mig. Kom tillbaka. Som gör att man tappar tid och rum. Så otroligt skönt. Det är känt sen gammalt jag vet. Men det var för mig bortglömt vilken effekt det också har på mitt eget kreativa tänkande.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Grattis:) De där orden har bara legat och väntat på att bli upplockade igen... Du har ju så mycket av det kreativa i dig och jag tycker det är spännande att det kan komma ut i så många former. Senast har du kanske mest lagt den där kreativiteten på att fixa hemma, maten, familjen - det där fysiska. Men jag ser fram mot att se mer av orden också. Och bli uppslukad av en bok är ju helt fantastiskt. Märkligt att man glömmer det mellan varven... Kram!

Borgarbrackan sa...

Ja visst är det.. Men som sagt det är lite som med träning ibland kanske också, Just do it alltså. För att hålla det vid liv, när väl motivationen kommer. Det blir som en självuppfyllande cirkel då tror jag. Kram kram