söndag 12 augusti 2007

Blommoholic


Efter att ha konstaterat ett mer eller mindre status quo ifrån ungefär exakt 1 år sedan på vågen är det bara att bryta ihop och komma igen. Nystart som sagt. Nu är det faktiskt dags. Men det finns en positiv effekt av att jag har bestämt mig för att dumpa några extrakilo och att jag insett att det nu får vara nog med sprillans nya fina kjolar och skjortor, som hänger där helt oanvända. Inköpta i ivern att snart så är jag ju ändå där. Varje gång jag öppnar garderoben är de som ett hånfullt glin ifrån dem. Jaså du har inte kommit i oss än..Alltså-inga klädinköp nu inte. Men om man då är en kvinna som kan balansera på gränsen till shoppoholic, åtminstone i mina svagare stunder i livet. Vad köper man då. Svaret är inte underkläder, väskor (de ser jag till och få gratis via bokklubbar), eller skor. Utan just nu är jag galen i blommor. Jag kan nästan inte åka förbi en blomsteraffär utan att stanna till och beundra och begrunda. Kanske råkar det slinka ned bara en liten liten blomrackare till. De är någonting så lockande med de starka färgkombinationerna. Prunkande klasar av någon härlig hängväxt, eller någon vacker klättrande skapelse med blommor på någon snygg gammaldags spaljé. För att inte tala om alla snygga tillbehör, krukor och annat skoj. Vår lilla uteplats är min träningsanläggning där en och annan blomma kommit på plats det här året. De kämpar på i den magra jorden men visst har någon av dem, ungefär som med de för små kläderna, visat sig vara ett mindre genomtänkt inköp. Hiskeligt dyra är de också. Precis som kläderna. Fast långt mycket vackrare. Mer levande, och gör mig faktiskt mycket gladare.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jasså du bloggade kl 20.47 istället för att ringa mig och gratta i efterskott och djupt beklaga att du glömde min födelsedag....hmmm.

Själv hade jag äntligen fått Malte i säng och satt uppkrupen i soffan med trötta ögon. Var dock tvungen att läsa ett kapitel i Stieg Larssons senaste bok innan det var dags att sova. Det blev ett par kapitel. Boken gör mig tokig, man blir liksom speedad av den och sedan ligger man vaken och längtar tills nästa tillfälle att läsa.

Hade iallafall en skön födelsedag. Peter, jag och Malte åkte på Bohustur och spenderade natten på Handelsman Flink på Flatön och det var så himla mysigt. Malte verkar gilla att sova borta och att hänga på restaurang.

Så du försöker undvika att shoppa kläder, tänk den som kunde göra det! Det blir liksom inte tillfälle att shoppa till mig överhuvud taget. Men blommor är ju vackert, precis som du hjärtat. För mig låter det som om du identifierar dig med blommorna, du håller kanske själv på att slå ut rent själsligt. KRAM!

Borgarbrackan sa...

Jaja, du om nån vet ju att man inte alltid är talbar, även om man aldrig så gärna vill det. Puss på dig!