tisdag 18 september 2007

Säkra hösttecken


Idag blev det höst på riktigt. Jag kunde inte stå emot längre. Strumpbyxorna gjorde premiär! Men lika säkert som nylonen är också tröttman på morgonen, dagismördarbacillerna på jobbet, butikernas murriga färger på inredningsdetaljerna, som man varje år tycker känns lika rätt. Rött. Lila. Kanske en ny värmeljushållare. Lite rökelse. Chai téet har gjort återintrång i vårt kryddskåp. De färgglada sjalarna som ska bäras över polon när man går på krispig höstpromenad. Och så rosenroten. Efter dagar av lätt irritation, håglöshet, nedstämdhet. Ögonlock som inte riktigt öppnas förrän efter lunch. Nyinköpta små dyra antirynk krämer. Så var det nu dags för en dos av den sköna roten. Ja, DET FUNKAR faktiskt. Kanske bara för att jag tror på det. Men vem bryr sig om varför.
P.S Benen på bilden är inte mina. Tyvärr....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åhh vad det låter härligt med höstsjalar och strumpbyxor...själv har jag just börjat med höstpromenadskorna i gortex och letar djupt i garderoben efter någon trasa som inte är gravidkläder eller amningströja..men nej det finns inget. Fast det är ändå ingen idé att sätta på sig något fint, det blir ändå kladd på tröjan och byxan, både till frukost, lunch och middag. Kram!

Borgarbrackan sa...

fast jag vet ju att du har de finaste av höstskor och så även mammakläder, så försök inte låta som en tafflig småbarnsmorsa med hängbröst..jag känner ju dig;D Puss