måndag 21 januari 2008

En riktig måndag morgon

Vaknar av att det smattrar på fönstret. Tassar upp i vad som känns som gryningen. Morgonrutinen är densamma. Jag möter Sally i badrummet som gärna vill sitta i knät på toan. (smått sällskapssjuk katt) Några minuters lugn men i tröttman som råder hinner jag tänker många negativa tankar. Det är måndag. En sån där måndag när det faller snöblandat regn på tvären. På väg från garaget till kontoret där man vandrar samma väg varenda morgonen, funderar jag på varför jobbar jag med det jag gör. Vad vill jag egentligen göra? Koman kvarstår till lunch ungefär, sen sakta sakta börjar den ge med sig. Jag inser att veckan är igång och det kommer snart vara fredag även den här veckan. Kanske bara att inse att det var inget annat än just en vanlig måndag morgon. I mitten av januari. Men dagens insikt var ändå att det inte är mörkt halv 4 på em längre! Kämpa våren. Kämpa..

Inga kommentarer: