torsdag 19 juni 2008

Muckat !!

Jag har muckat!! Det var sambons uttryck för det hela och jag insåg att ja, det är nog ungefär så det måste kännas. 6 veckors semester, och därefter mammaledighet! Jag famlar i tankarna, som ännu så länge känns diffusa. På den eviga frågan på sistone: Hur känns det? - känner jag mig kanske ungefär som en av alla otaliga, fåordiga idrottsmän man sett. Jag vet inte. Ingen aning. Det känns inte på riktigt. Det är nog det enda jag kan få fram. Jag har städat mitt skrivbord, skrivit tackmail, och vandrat ut ur byggnaden med min avslutningspresent i handen. Sambon väntade på mig utanför med bilen. Även han ställde frågan: - Hur känns det ? Jag vet inte sa jag. Gav honom en puss. Tittade ut mot vattnet, och kände hur ögonen började vattnas. Älskar jag mitt jobb så mycket? Nja, jag tror nog mest att det är rädsla. Osäkerhet. inför den enorma förändring jag står inför. Ett kliv ut i det okända. En ny identitet.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Det är häftigt. Och stort. Definitivt början på ett nytt liv. Och det kommer bli så härligt! Njut ohyggligt mycket av semestern och passa på att göra saker ensam. Det kommer dröja ett tag sen... Kramar & muckgrattis!

Borgarbrackan sa...

Tack darling.. I'll do my best..
puss