söndag 2 januari 2011

2011- here we come


Nytt år, nya möjligheter. Nästan overkligt fort har hösten och vintern på andra sidan årsskiftet passerat, och nu befinner vi oss i det där läget som för mig alltid känns som om klockan precis slagit över på 1 minut över midnatt. Det är mörkt. Det är tyst. Men det är något nytt. En ny dag. En ny månad. Ett nytt år.
För mig är det också en ny tid igen som börjar. En ny epok. Igen. En ny mammaledighet står för dörren. Ett nytt liv som ska nedkomma runt den 12 jan. Overkligt rymmer inte de känslor jag har. Så mycket på än gång. Så mycket som pendlar upp och ned. Humör. Tårar. Skratt. Längtan. Oro.
Jag går en ny tid till mötes och min plan är att vara mera här också. Så välkomna tillbaka, ni som tittar in någon gång.
GOTT NYTT ÅR Till er alla.

3 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Ja, den är speciell, januarikänslan. Lite tom, lite ny och oskriven, både hoppfull och vemodig. Släppa det gamla, släppa in det nya. Och extra speciell för dig i år. Ett nytt liv, herregud vad spännande och fantastiskt. Och lite läskigt. Men du, det kommer bli så bra! Stor kram!!

Yogamamma sa...

Gott nytt 2011 till dig. Det är spännande när något nytt väntar. Och du är i en liknande situation som jag var i för två år sedan, då jag väntade lilla Siri (som kom den 5 januari) Det är nästan så att jag blir avundsjuk. Kram

Borgarbrackan sa...

Anna-tack vännen, ja det tror jag också det kommer bli. Bra alltså. Fast jag just nu inte kan se allt framför mig bara. Men det är väl det det handlar om. Låta det hända bara...KRAM KRAM

Yogamamma-Gott nytt till dig med. Ja, jag minns ju att jag läste om din och min kompis ovan Annas nästan samtidiga förlossning då för precis 2 år sen. Jag hoppas få liknande starka och sköna upplevelse som ni båda hade under era andra förlossningar. Återkommer med rapport så småningom..:-.) KRAM