söndag 9 december 2007

Firmafestens glitter och glam

Äntligen tillbaka ifrån lite bloggtorka.
I fredags var det firmafest. Den årliga julfesten. Så många har sett fram emot den som årets höjdpunkt. Parta loss med kollegorna. Få visa sig i sitt rätta partyjag istället för den trista kontorsråttan. Kanske ta det första steget mot den snygga killen i andra gruppen. Dansa till schlagers. Förmodligen falla för frestelsen att tala ut med chefen framåt småtimmarna. Och självklart- gratis sprit! Som chef själv så tillhör man inte den världen. Man jobbar bara i den på nåt vis. När den inhyrda halvkända konferenciern, efter sitt pass avslutade med att skrika: Är ni sugna på att lösa in era drinkbiljetter nu? Och det möts av ett öronbedövande rungande JAAAAA! Då tänker jag bara-så förutsägbart! Oförargligt men ändå lite charmigt. Ibland kan jag ändå sakna att vara del av den världen igen.

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

åh vad roligt med en ny bloggupptäckt. Tack för kommentar hos mig. Nu ska jag läsa vidare hos dig. Gillar redan det jag läst!

TrendNisse sa...

Du kanske inte kom springande till baren direkt men erkänn att du inte hade några drinkbiljetter kvar när du vinglade hem. Var bergrummet förbokat?

Borgarbrackan sa...

Act as if: vad kul att du hittade hit. Välkommen! ;-)

Trendnisse: Nja vid det här laget så vet du ju att jag höll mig synnerligen nykter och städad på denna fest..