onsdag 28 maj 2008

Magisk skärgårdsluft




Min älskade sambo överraskade mig i slutet av förra veckan, med idén om att sticka iväg på en liten spontanutflykt. Flykt från stan, och från vårt byggelände hemma.
På lördag när solen stod som högst på himlen befann vi oss därför på en båt, som sakta skred iväg ut mot skärgården. Någon timme senare landar vi i Sandham.
Jag som bara tidigare sett ett Sandhamn så nära att förväxlas med Stureplan så att man kan börja ta fram kompassen och undra om man har kommit rätt.
Och även om de finns där. Paren med de rätta jackorna, som programenligt beställer sin seglartoast, ett glas rosé och pratar om sin golf. Men denna gång fick jag äran att uppleva den andra delen av ön också. Sandstrand som bjöd på ensamhet, stolta svanar som gled förbi utanför och örnar som seglade över våra huvuden. Tack!

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Underbara bilder! Jag vill också bli överraskad med Sandhamn...

Borgarbrackan sa...

Ja det var som sagt, wonderful!!
puss