fredag 2 maj 2008

Stockholm har det Götet saknar




Härom helgen var vi i goa, gamla hemstaden-Göteborg. Som då bjöd på sitt absolut bästa sommarväder, nästan för att charma mig lite extra. Och det är verkligen jättemysigt. Men jag kan inte låta bli att känna mig lite instängd trots allt. Jag saknar vattnet. Havet. Då fungerar inte Göta älv tillräckligt bra. Jag är ledsen.
När Stockholm kontrar med sitt bästa väder som en salut till våren, och älskade sambon som fyllde år dagen till ära, så är saken klar. Det är fantastiskt att få vistas, bo och andas bland så mycket vatten. Båtar och skärgårdskänsla. Mitt i stan. Ja, ja säkert är luften förkastlig. Men det bryr jag mig faktiskt inte om en sån här dag.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Men, du har ju glömt en sak. En viktig sak som jag är oändligt glad för. Stockholm har ju dig också:D Kram!

Borgarbrackan sa...

Tack detsamma Bejby. Innerligt glad för att du är här!! Kram