måndag 19 maj 2008

Mitt alldeles egna sommartorp


När jag fick deklarationen iår var det en stor skillnad ifrån förra året. Jag är numera titulerad fastighetsägare! Det är ju grymt stort tycker jag själv i alla fall. Sålunda har vi nu stora planer för det här lilla huset, och för er som känner mig väl så kan ni också tänka er att tidsplanen för projektet är ganska tight.
Första gången vi var nere över påsken och lekte total home makeover, och mest rev väggar och tak, så gick det rätt bra. Med expertis hjälp dessutom. Andra gången som var nu i helgen, när det bara var sambon och jag med den stora magen, så var det mindre lätt kan jag säga. Hur snett kan ett tak egentligen vara? Hur mycket kan stugan luta? Mycket är svaret. Blod, svett och tårar bokstavligen, för några ynka gipsskivor som i tankens värld bara är att svischa upp. Dessutom med en mamma som gör sina turer över för att titta till och med förskräckt röst utbrister:
Men akta! Du kan ju för allt i världen inte stå på stegen!! I ditt tillstånd!!
suck....

Inga kommentarer: