tisdag 6 maj 2008

Mellan hägg och syrén


Stoppa pressarna. Stanna tiden. Gå ut och andas! Det är nu den magiska tiden är här. Det går så fort nu så varje dag kan du riskera att missa det. Själv kunde jag bara ledsen konstatera att jag hade missat de rosa körsbärsträden i Kungsträdgården i år. Men idag när jag såg häggen i full blom på det lilla promenadstråket jag brukar gå så var jag förstås tvungen att stanna. Dra in doften av de brudvita tunga klasarna. Med ett ögonblick förflyttas jag till en känsla av spänning, förälskelse och frihet i hela kroppen. Ren magi helt enkelt.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Så sant! Det är magiskt och ljuvligt och sinnligt, på en och samma gång. Jag stod och sniffade som en besatt på en halvutslagen syrenklase igår:D

Borgarbrackan sa...

Ja visst är det häftigt hur det kan påverka, och så fort man förflyttas i minnet till härliga somriga minnen..puss