söndag 24 maj 2009

Hantverksgissel och familjetrubbel

På grund av yttre omständigheter som vi inte kan påverka så måste vi tyvärr meddela er att vi blir försenade...
Någon som känner igen det? Mmm just det, en hantverkares röst. Det är som om de lever i en värld för sig. Där inga andra normala regler gäller. Affärskotym. Sånt som vi andra dödliga i affärsvärlden får rätta oss i. De kan skita i sina kunder,det kommer alltid nya. De kan behandla dig hur som helst. Jag hatar det verkligen!! Och det värsta av allt är att man av okunskap eller behov av dem sitter i skiten.
Vi blev påminda om det igen den här helgen. Precis som jag blev av svårigheten att få ett normalt avslappnat umgänge mellan mamma och min egen familj. Jag blir så ledsen. Jag tvingar mig att träna mig på att inte ta ansvar för konflikten. Det gick ändå ganska bra. Ikväll fick jag en magisk kvällspromenad längs med den vårvilande stranden. Tittade på havet som smekte kusten. Drog in de söta dofterna av mandelblom, gullviva, kattfot och ... Jag kunde äntligen landa i mig själv igen.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Fan ta hantverkarna! Och barnvagnsbutikerna! De har för mycket business för sitt (eller rättare sagt sina kunders) eget bästa, helt enkelt.

Låter tufft med mamma. Men ändå bra. Man måste ju få öva sig för att bli bra på nåt. Och släppa ansvaret är jäkligt bra och svårt att öva på. Go girl! Jag kan se dig framför mig på promenaden, genom tallsuset, över raukarna, vid det stora vida havet. Glad att du fick njuta av det! Kram

Borgarbrackan sa...

Tack vännen. Ja det var tufft. Det är så mycket känslor inblandat i det där, vilket gör det än svårare förstås. Längtar efter att träffa dig. KRAM