måndag 8 oktober 2007

Rapport från framtiden

Eftersom jag i den närmsta kretsen är omgiven av vänner och familj med nyfödda härliga bebbar som talar mycket om småbarnsträsket med kolik, kaskadkräkningar, blöjeländet, amningskupor och annat som gör vardagen till guldkant, så vill jag bara ge en rapport från era framtida vardagsliv. I helgen hade vi förmånen att ha besök av vår lilla killes kusin, vars föräldrar var bortresta. Mysigt och trevligt förstås. Han ska på hockeyturnering på lördag, sa hans mamma. Jaha ja vad kul. Inga problem vi skjutsar honom. Den börjar kl 07.30! På lördag morgon alltså. VAAA skrek sambon och jag i kör. Vad menar du? När är den slut då? Ja sådär vid 19 tiden! Det finns alltså föräldrar som sitter på fullaste allvar i en svinkall ishall en hel dag. I princip VARJE HELG !!! Inte ens en bandyportfölj hjälper då kan jag säga. Nu hade vi turen att den här turneringen var på bilavstånd så vi kunde faktiskt åka fram och tillbaka. Eftersom vi därimellan skulle klämma in; vår killes kalas som han skulle gå på, presentköp till kalas, familjeteater med svärmor. En middag senare satt vi som två trötta lik i soffan, och längtade efter sovmorgon. Skönt söndag imorgon. Ja fast eftersom de pigga barnen likt katten Sally vaknar kl 7 och vill spela TV spel, och snart nog blev hungriga för frukost var det bara att kliva upp. Ett halvkilo köttbullar till lunch senare, och stor termoskaffe kokat var det sen bara att ge sig av till lillkillens fotbollscup och några timmars korvgrillande, saftblandning, fotografering och tutande hejarop. Puh! Så till er alla småbarnsföräldrar jag har i min närhet som med tunga ögonlock inväntar lugnare tider framöver har jag bara två saker att säga:
1. En blöj och amningskrävande bebbe som ändå somnar kl 7 har sina fördelar.
2. Varning för hockey!

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Hehe, ja, det där låter ganska hemskt faktiskt. Fast är kanske nåt man får lov att leva med. Eller så får jag drilla Sixten att älska konstrundor, salsa, teaterbesök och långfikor:D

Borgarbrackan sa...

Vad som helst säger jag bara, men inte hockey! Det är värst av dem alla. Övrig idrott är kanon faktiskt. Men det är klart vill man göra det väldigt lätt för sig så kanske nätpoker kan va nåt..;)