söndag 13 april 2008

Final call for Age on Stage



Idag ligger sambon och jag och slickar såren ifrån gårdagen. Katten verkar känna sympati med oss och har intagit samma position. Igår var vi nämligen ute på äventyr. Ett socialt experiment nästan. Tillsammans med min kära svägerska och man + väninna så besökte vi nämligen, det udda, för mig nästan lite mytomspunna- Kolingsborg!!
Vet ni inte att det finns så behöver ni nog inte skämmas. Men det är det där stället som ligger mitt under Slussen. Man tar sig dit genom den förmodligen livsfarliga Gula Gången under Slussen. Vakten som stod där frågade oss vart vi var på väg när vi skulle in. Vi ska lyssna på bandet säger vi. Ok, då har ni kommit rätt. Snart nog fick vi dock förklaringen till hans lite förvånade min. Medelåldern väl där inne bland den mörka betongen var nog minst runt 65 år. Vi var där för att beskåda den historiska sista spelningen med det legendariska bandet Age on Stage. En bekant till oss är trummis där. Det blev en fascinerande kväll med Arne som var i sitt essä. Få en lektion i hur det går till när 60 plusare partar loss ordentligt. Säga vad man vill men de ser faktiskt ut att ha det roligare än om jag suttit och bevittnat en rockkonsert fylld med 25åringar. Lätt.

Inga kommentarer: