söndag 20 april 2008

Gäst i gamla kvarter





Det är något speciellt när man åker tillbaka till städer eller platser man tidigare bott i. Det dyker upp minnesbilder ifrån ett gathörn, ett café, ett torg du passerar och du kan förflytta dig i tid med ett ögonblick. Så var det i helgen när vi var i Götet för att gästa min kära gamla killkompis bröllopsfest. För en gångs skull hälsades vi välkomna med det allra bästa vårvädret man kan önska sig. Stan hade vaknat, och uteserveringarna var fulla till långt in på kvällarna. Det luktade varm asfalt, och nyutslagen skilla. Tonåringarna satt längs med kajen och drack hembränt i olivburkar. Som de själva sa: - Vadå, man dricker ju det man har.. Ett vårtecken så gott som något.
Tack vare brudgummens kontakter fick vi äran att bo i ett fantastiskt flott hotellrum, på Scandic Crown med en balkong, to die for, där man kan blicka ut över hela goa härliga Göteborg.
Festen var superlyckad, mitt tal verkade funka bra och jag och sambon dansade så det stod härliga till. Mest av allt stolt över att jag lyckades hålla mig vaken fram till halv 4. Jag och bulan. Nyktrast av alla.

Inga kommentarer: