måndag 16 mars 2009

Vacker födelsedag även i år


Jag minns den rätt väl förra året. Den inträffade då på en söndag förstås, och jag tog en ensam promenad runt Luxviken. Iklädd skinnjacka och solbrillor, andades jag in försmaken av våren. Funderade mycket på det stora som jag stod inför. Om att nästa år vid samma tid skulle jag vara mamma. Ofattbart var det.
Till stor del är det fortfarande det. Jag går här runt viken även i år, och njuter. Det är nog lika vackert väder nu, men aningen kallare vittnar mina iskylda öron om. Solbrillorna fick åka på ändå. Det blir inte mer vår än nan gör sig.
Nu är jag här. Mitt uppe i det första året som mamma. Jag njuter. Men idag kunde jag också för första gången smaka på känslan att gå tillbaka till jobbet. Det smakade gott. Som en försiktig men ändå bra smak. Det gör mig lugn. Jag har en hel härlig vår och sommar framför mig. Vilket otroligt privilegium vi har i Sverige.

6 kommentarer:

Yogamamma sa...

GRATTIS!

Borgarbrackan sa...

Tack snälla

Anonym sa...

Grattis på födelsedagen, hoppas att du får chokladtårta i magen, kram katten

Anonym sa...

O! Grattis kära vän! I efterskott. Du är den tredje kompisen vars fölseda jag lyckats glömma i år.. Missade både Anna och Kerran, dagarna liksom bara slank förbi, trots att jag skrivit upp i almenackan.

Hoppas i alla fall att du hade en härlig fölsedag, det ser fint ut om man får tro bloggen.

Kram kram! // Pia

Anna ser dej sa...

Härliga minnen, härliga försmak av våren. Det var så mysigt att träffa dig och få fira i levande livet:D Puss o kram!

Borgarbrackan sa...

Katten- tack tack, och ja, det fick jag faktiskt. Smaskig hembakt sådan;-)

Pia- ingen fara jag vet hur det är..hoppas komma ihåg din snart..;-) Men den var finfin. Kul att se att du är här ibland. KRAM

Anna- tack vännen det var så mysigt att hänga med er också. Så lyxigt att få ha långa dagar tillsammans utan för mycket tider att passa. KRAM