söndag 29 mars 2009

Valet mellan nytt och gammalt

I veckan som gått har jag ställts inför ett val. Det var smickrande förstås. Men jag hörde nånstans försiktigt ringandes varningsklockor. Ta det lugnt nu. Se till att du inte bara sveps med i bekräftelseruset av att vara utvald. Det kan få rätt jobbiga konsekvenser. Första intuitionen sa nej. Inte helt övertygande dock. Inte så klart att jag inte gick vidare. Man måste veta vad man säger nej till först. Så det blev ett andra möte. Tankar som pendlade. Mellan det trygga, det säkra, det igenkännbara. Till det nya, osäkra, lite skrämmande. Ibland vill man ju vara lite skrämd. Få fjärilarna i magen. Känna suget när man ger sig ut i det okända.
Men magkänslan fanns ändå kvar. Ett snabbbesök hos mitt gamla tankebollplank - Isis kammare senare, fick jag den bekräftad. Jag har ofta blivit vald. Det har tagit mig till många situationer och positioner som jag inte vet om jag skulle hamnat i annars. Men den här gången är det jag som väljer.
Imorgon väljer jag att följa magkänslan.

4 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Väldigt klokt. Och Isis igen... Ser fram mot att höra mer om det besöket:D Kram till dig

Borgarbrackan sa...

Ja jag tror att det var klokt. Isis brukar jag ju besöka 1 gång per år ungefär och det var dags nu igen;-) See you tomorrow bejby. Puss

Yogamamma sa...

När man väljer magkänslan kan ingenting gå fel, det är min absoluta övertygelse.

Borgarbrackan sa...

Kan bara instämma. Konstigt att man ändå har svårt för det bara, trots att man innerst inne vet...