måndag 13 april 2009

Lite dyrare, mycket bättre


Så har vi gjort det igen. Trots att vi förra gången hade en resa vi sent skulle glömma. Men som det mesta här i livet så förtjänade det en ny chans. Och det fungerade verkligen. Jag pratar om kryssningen. Den här gången, kryssningen med stort K. Ska man göra det igen och få en bättre upplevelse, krävdes vissa förändringar. Därför valde vi denna gång Silja Lines de lux paket. Deras flytande hotell. Silja Symphony. Ironiskt nog detta första gigantiska skepp som byggdes under min tid som resebokare på just nämmnda bolag. Men jag hann aldrig utnyttja personalbiljetterna för att se den fina skutan i verkligheten. Jag sålde teorin helt enkelt. Men nu, 18 år senare, fick jag då se henne. Hon var faktiskt fortfarande imponerande. Och imponerad får nog bli en bra summering på vår påskweekendresa. Allt. Stämningen ombord, smörgåsbordet, hytterna, vädret, tiderna, ja till och med personalen imponerade. Skaldjuren som vi njöt av på påskafton var världsklass. Allt som allt- lite dyrare- mycket bättre.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Vad härligt att ni haft det så bra! Ser fram mot att höra mer om livet på sjön:D Snart! Kramar

Borgarbrackan sa...

Jag ska berätta allt honey;-) Puss