torsdag 5 november 2009

plötsligt blev det vinter

idag tyckte jag att det hände. Ja, egentligen såg jag det när vi kom hem tidigt den kulna måndagsmorgonen den här veckan, och bilen svängde ner på Lillan. De stora vackra guldgula träden som kantar vår gata, stod nu tomma, kala, och vinterförberedda. Löven dansade istället runt på gatorna som i en vacker isdans. Då vet man att det snart kan vara dags för den första snön. Och den kom ju här i morse. Ja, om man nu kan kalla det snö. Det var det härliga novembervädret som tog tag i oss med full kraft där vi gick mot bussen i motvind och snöglopp. Tack och lov hade jag letat fram åkpåsen till Noel som nu satt i vagnen snällt, och kurade så långt bakåtlutad han kunde för att kanske slippa de kalla dropparna. Förståeligt. Nu är det bara att förbereda sig. Ska ut och leta vinterjacka i helgen, och efter att ha hämtat hem en liten kille sist ifrån dagis idag, med tokblöta så kallade vattentäta kängor, blir det en tur till de något dyrare barnskoaffärerna tror jag.. Och så ska jag svälja några vitpepparkorn innan jag går och lägger mig. Vad gör man inte för tokigheter för att om bara möjligt slippa kräkisen...

Inga kommentarer: