tisdag 19 februari 2008

två dop och ett bröllop

Det var summeringen ifrån helgens släktinvasion. Dopen var planerade men bröllopet var en komplett överraskning! Dagarna hade bestått av familjeumgänge och i vårt fall min bror och hans familj boende hos oss med sina två småttingar. En nyttig (och lätt skräckinjagande) inblick i hur utmanande en 2åring kan vara. Speciellt en 2åring som fått en lillebror. På det ska vi blanda föräldrar och svärföräldrar som på sina håll skapar en iskyla i rummet så att håren reser sig, bara av varandras blotta närvaro... Helt enkelt en mycket intressant helg.
På lördagen var det sen dags att trycka ihop oss i den mycket moderna men väldigt vackra kyrkan i Aspudden. Jag fick äran att spä på min gudbarnsskara, och fick dessutom erfara hur ohyggligt otränade mina biceps är. Snacka om statisk träning. Att hålla i liten rackare på bara 4 mån kan vara så jobbigt. Konsten att le medan svetten rinner nedför ryggraden och under brösten. När ska prästen ta över det lilla knytet? Då plötsligt när vi tror att vi är färdiga får vi order om att sätta oss igen, och då går min syster och hennes sambo fram, och överraskar. En snygg kupp! Men en alldaglig känsla. Enkelt. Vackert. Ett ögonblick som svepte förbi i mängden. Lite konstig upplevelse. Men förmodligen exakt vad en andragångsbrud kan föredra.

Sambon frågade försiktigt i bilen hem om det kunde vara ett alternativ för oss. Han fick en fnysning till svar och ett konstaterande: Jag är en Starletflicka!

Inga kommentarer: