fredag 15 augusti 2008

Cruisar runt i sommarStockholm


I väntans tider så är det lätt att bli uttråkad av att bara sitta hemma i soffan. Trots att jag är en stor vän av OS. Men efter ett antal timmar börjar det krypa i kroppen. Måste ta mig för mig något. Idag blev det därför storstädning på fm. Intensivt men med ett hyggligt utfall. Sen tog sambon (läs fästmannen ;-) och jag oss en av våra vanligt förekommande små bilturer. Kan låta pensionärsaktigt och är väl förmodligen det också. Men ack så trevligt. Och med en sprängfylld babymage i vädret så är det ett mycket lämpligt färdmedel. Ner och fika på Årsta båtsällskap som var en ny upptäckt för oss båda. En tur ut till nybygget Finnboda hamn, som ser ut att bli lite av en kopia av Lilla Essingen. Fast mer industri. Och mer Finlandsbåtsutsikt. Vi avslutade turen nere i sommarkvällssolen på Mälarpaviljongen. Jag gillar loungestämningen som påminner mig om en strandbar i Thailand. Med en mycket god alkofri Mojito (rekommenderas!) i handen sitter jag och iakttar de afterworkande folket. Snett till vänster om oss sitter två snygga tjejer i 30 + åldern. Lagom affärsmässigt klädda med skjorta och kjol. Kanske ifrån marknadsavdelningen på något IT/Telecomföretag. Varsitt glas kallt Rosé i handen förstås. De utgör på något vis den typiska Stockholmmänniskan. Jag tänker plötsligt att jag kan förstå att det finns något i den här staden, som gör att man vill hålla sig kvar i den bilden. Vara en av dem. Bland afterworkglasen. Utan barnvagnar. Inte undra på att medelåldern för första barnet är så högt..

Inga kommentarer: