söndag 10 augusti 2008

noll åtta noll åtta noll åtta kommer jag aldrig glömma


Så totalt överraskad. Tagen på sängen. Härligt oförberedd. När den livsefterlängtade dagen äntligen kom för Starletflickan, så var det som en bomb.
Vi satte oss på bänken. Du började prata om hur lycklig du var med mig. Dina ord fyllde mig med lyckorus och värme. Men jag förstod inte vad som skulle komma. Inte förrän du väl sjönk ned på knä, där under trädens sommargrönska, och något glimmade till i den mörka asken. Det var som tiden stod stilla ett tag. Händer det på riktigt? Ja, det gör det. Ögonen tårades och lyckan strömmade.
På första parkett satt vi sen och tittade ut över fyrverkerierna som färgade Stockholmshimlen. Vi njöt av oss. Vilken tacksamhet jag känner för en sån lycka. Sån trygghet. Sån stor livskärlek.
Tack min älskade. Fästman.

4 kommentarer:

Catwoman sa...

Ett supergrattis och många lyckönskningar till er båda!!! Det är ju en riktig turdag ni har valt:) När ska bröllopet stånda? hipphipphooorrrayyy...

Borgarbrackan sa...

Tack tack ! Ja nu kan vi börja planera..nästa år kommer ju ett liknande hett datum som kanske kan vara något. Den som lever får se...;-) kram

Anonym sa...

Åhh så fint du skriver! Jag kände hur jag la huvudet på sne, suckade och drömde mig in i den vackra, romantiska slutscenen...det är ju nästan som på film gumman! Grattis min älskade vän och hälsa fästmannen också. Kram kram från Maltes mamma

Borgarbrackan sa...

Ja, det var faktiskt så det kändes ungefär. Som en av de bästa romantiska komedier av alla de mängder du och jag har sett;)
Stor kram till dig också från oss båda.