fredag 9 januari 2009

Nya livet


startades för 3 dagar sedan. Nu får det vara nog med frossande och unnande. Nej jag är inte bara lite svullen i kroppen. Nej det går inte längre att gömma sig bakom att "jag har ju just fött barn..". Jag är helt enkelt trött på att inga kläder passar längre. På att kroppen mest känns tung och sliten hela tiden. Och jag är trött. Fast jag har ett underbarn som sover på nätterna. Droppen som fick insikten att attackera mig var kortet ifrån nyårsafton som käraste vännen K hade vänligheten att skicka. (Thanks Bejby ;-) Som tur är har mannen exakt samma känsla i sig. Så för 3 dagar sedan började vi vår GI resa.
Jag fnissar när jag inser hur osannolikt förutsägbara vi är. Tidningarna i helgen som gick var fyllda av bilagor och uppslag som alla var på samma tema. Nytt liv 2009! En av dem pryder vår diskbänk just nu.
Apropå nytt liv så kom det ett nytt litet liv till världen för 3 dagar sedan!!
Grattis Anna till ert nya mirakel !

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sötaste vännen, ni som var så fina på kortet som jag skickade. Hela familjen Reuterskiöld Johansson i finaste nyårsstassen, med lille Noel så nöjd i famnen. Men visst är det skönt att starta ett nytt liv, det är det som är så bra med nytt år - man får liksom en ny chans. Good luck hjärtat! Kram K

Borgarbrackan sa...

Japp, jag vet. Nytt år och nya möjligheter. Och redan 1,5 kg lättare..;-) KRAM