torsdag 1 januari 2009

Nyårsafton


Dagen då vi stängde det stora året 2008. Året som för oss innehöll så otroligt stora förändringar. Vi berikades med det största miraklet-Noel. Hann med att förlova oss också på det kinesiska lyckotalet 080808. Det var också en enormt stor händelse kryddat med kärleksmagi. När nyår kommer är det en speciell stämning i luften hela dagen tycker jag. I år firade vi med nära vännen K och hennes familj som kom från Göteborg. Dagen fortskred med promenad i det vinterkalla Stockholm, och en och annan smällare hörs som ett tjut i fjärran här och där. Middagen blev sådär fantastisk som man verkligen vill få till på nyåret. Skagenröran så smaskig som den ska vara, oxfilén så mör så att den smälter på tungan. Och så skumpan! Precis sådär härligt bubblande, sprallig, energigivande och glädjesmittande som jag mindes den, för ungefär ett år sedan. Förra nyåret satt jag med alkoholfritt alternativ och mådde småilla mest hela tiden. Nu njöt jag av bubblorna som om det vore droppar av guld. Ett glas räckte för att göra mig hög på livet! Vi gick ned i viken och tittade på den nattsvarta himlen som fylldes av enorma fyrverkerier som jag inte sett maken till sedan vattenfestivalens glada dagar. Jag älskar verkligen fyrverkerier! Det är som saga-fast på riktigt. Även i år kom den unga tonårsklungan ut ifrån samma lägenhet som förra året. Fulla som få, och med kortaste kjolarna. Självklart utan jackor. Vi stod där fullt påbylsade. Noel sov gott i vagnen med hörselkåpor.
De första minuterna på nya året fylldes av utväxlingar av förhoppningar, planer och drömmar. Och en hel del action för att de ska slå in!
Tack 2008 för att du förändrade vårt liv!

Inga kommentarer: