fredag 30 januari 2009

Barnvagnspatrullens hiss och diss

På dissa listan i dag:
1. Snipig, ung, med allsäkerhet utan barn, men framförallt jäkligt oserviceminded cafébiträde på Café Fix i förmiddags. Ett café som står vidöppet av tomhet, med samtliga stolar lediga kan rimligen inte ha problem med att jag vill ha min barnvagn någorlunda under uppsikt. Jag erbjuder mig ändå att flytta på den om de plötsligt skulle slå ned en blixt och fylla stället. Men snipan lät sig inte tinas upp av det, och då vände jag på klacken och gick.
2. Vad är det med busschaufförer som på allvar inte tycker sig ha tid att dröja 5 sek, vilket är tiden det skulle ta att öppna dörrarna en gång till, när jag har toksprungit mitt 100 m lopp med en skumpande bebis i vagnen ??

Men på hissa listan kan jag gratulera:
PRISEXTRA FRIDHEMSPLAN som förstått grejen med det där berömda lilla extra.
Jag möts av dignande korgar med mogna bananer, och en glad skylt som säger:
Vi bjuder alla med barn på en banan att äta i affären medans ni handlar!
STORT!

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

ja, det är lite av en ny värld som öppnar sig när man får barn och har barnvagn. Och för mig var det lite ett uppvaknande också, för jag ändrade inställning ganska radikalt till vissa saker. Det är tur att vi får barn och blir kloka men det värsta är de som har barn och faktiskt inte fattar, för sådana människor finns det ju gott om. Tyvärr.

Borgarbrackan sa...

Ja, jag kan bara hålla med. Har också fått ändra uppfattning om mycket, och fått förståelse för saker som inte var lika självklart tidigare. Men sådär otrevlig eller totalt oförstående mot folk med barnvagn har jag aldrig varit..suck