lördag 28 juli 2007

Sommaren 2007

verkar hitills vara allt annat än 2006 års upplaga. Detta är sommaren då restresorna slår all time high i pris, löpsedelvinnaren är "HÄR HITTAR DU SOLEN", gummistövlar är plötsligt den mest prövade skon bland alla ledsna sommarsandaler som däremot vräks ut till vrakpriser. Grillar det gör man under paraply. En dag utan regn är en dag med fint väder. 19-20 grader är ett tecken på att nu vänder det. Varje soltillfälle ska nyttjas. Relationerna prövas. Förmodligen behöver man inga tarot kort för att förutspå ringlande köer till familjerådgivningarna i höst. Kanske läge att rikta in en annonskampanj till dem.
Själv tänker jag nog också ställa mig i terapeutkön. Inte för min kärleksrelation. Utan för mitt problem med att vara alla till lags. Fixa så alla har det bra. Så att alla gillar alla. Trodde ett tag att jag blivit bättre på det. Men ack vilken blåsning.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag har redan bokat en solresa och ställt mig i terapeutkön....Det är lika bra att ta tag i bitarna redan nu för annars står man väl där i höst som en ensamstående Bitterfitta med barn. Kram!

Borgarbrackan sa...

Kerstin: :-D Tack för att du finns! Låter som ett mycket bra beslut..KRAM