onsdag 1 oktober 2008

Världen utanför

De senaste dagarna har jag tagit klivit ut i världen utanför igen. Den där man kan smita in och amma någonstans, för att sen gå vidare. Det är oerhört skönt när det fungerar, om än lite nervöst. Jag känner mig lite blottad varje gång, men tvingar bort dem känslorna med ett klokt: Det är den naturligaste sak i världen. Ett naket (gigantiskt) bröst som har en enda uppgift just nu. Mat! So far har jag testat Vestermalmsgallerian, och hör och häpna lunchstället på jobbet. Det senare blev i samband med mitt första återbesök på jobbet i måndags. Jag fick stanna upp för lite matning innan jag gick in och hade då tänkt ut salladsbaren som vid 3tiden borde vara tom som stranden på vintern. Det visade sig mer var en passage a la T-centralen i rusningstid. Ni vet gångbanan mellan centralstationen och T-banestationen, där man förvandlas till en arbetssugen myra som travar fram i ett högt tempo och försöker undvika krockar. Med andra ord blev det en utmaning i att stänga av. Men det gick.
Idag blir det återbesök på Amningscentralen. Får se hur de tycker att det går.
Är lite nervös för vägningen dock..

3 kommentarer:

Yogamamma sa...

Lycka till på Amningscentralen, och med vägningen

Anna ser dej sa...

Du är en mycket, mycket modig och cool kvinna, darling! Jag tror det tog mig åtminstone tre månader innan jag ammade offentligt. För att inte tala om att åka buss:D Hoppas lillskrutten tjockat på sig som han ska också. Puss o kram

Borgarbrackan sa...

yogamamma: Tack ! Det gick bra med bägge besöken.
Anna: Tack för uppmuntran. Ja tjock är han rätt långt ifrån men han blir allt fylligare;-) KRAM