onsdag 12 november 2008

Kund hos Försäkringskassan

Att vara kund hos Försäkringskassan är dyrt. Det är dyrt att vara mammaledig.
För några år sedan när jag singel härjade som bäst, levde jag konstant över mina tillgångar. Då fick jag ofta sitta i mitten av månaden och räkna dagarna kvar till nästa lön, och hur mycket jag då kunde spendera varje dag. Resultatet lyckades jag aldrig hålla mig till tyvärr. Sen har ett antal år förlöpt då jag varit något bättre på att hålla i kreditkortet. Jag har också haft mer att göra av med.
Nu är jag tillbaka i räkneövningen. Något äldre, betydligt mer lån under skalet, och det återstår att se om jag är något klokare också..

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

shit, det där känner jag igen. Allt för väl. Jag levde definitivt över mina tillgångar när jag var mammaledig med Signe. Och jag kommer säkert att göra det igen. Men den här gången borde jag verkligen inte göra det, nybliven husägare som jag snart är.
Dilemma.

Borgarbrackan sa...

Javisst är det ett dilemma. Plötsligt så har man ju möjlighet att gå i affärer på ett annat sätt än när man jobbar, i alla fall den här första tiden. Så mycket som lockar köplusten...aj aj