måndag 15 december 2008

Att vara här och nu

Att det ska vara så svårt att ändra sitt sinne, sina tankar och känslor?
Jag är så medveten, och ändå är det som en inre kamp. Inte sitta på toa och se skiten i hörnen och tänka jag måste städa. Inte tänka när jag vaknar med ont i halsen: Jaha, nu kan jag inte ut och springa i dag heller. När jag gosar med Noel, inte tänka på ALLT som jag inte hinner idag heller..Jag vill inte vara en sån mamma. Jag vill vara här och nu. Jag vet det. Jag jobbar med det varje dag. Nu ska jag ta det till en ny nivå. Börja skriva positiva tankar för att träna hjärnan in i rätt fåra. Det måste väl gå ?

4 kommentarer:

Yogamamma sa...

absolut, det funkar. Fake it until you make it brukar jag tänka.
Eller som vi kallar det inom psykosyntesen, act as if. Tankar kan flytta berg. Att ändra beteende är fullt möjligt (men dock jäkligt tufft ibland). LYCKA TILL!

Anonym sa...

Det finns en fördel med att vara en presterare och det är att man förr eller senare lyckas även inom självutveckling...;-) Du kommer att nå dit, men ge det tid min vän, det händer inte över en natt.

Borgarbrackan sa...

Yogamamma, tack! Act as if är ju ett härligt gammalt försäljningsknep också. Det är konstigt att när man ändå jobbar med mycket kring inställning, beteendestilar och psykologi (försäljning m.a.o..) att det ändå ska vara så svårt att översätta det till sitt privatliv.. Men jag kämpar vidare. Kram!

Borgarbrackan sa...

Maltes mamma, tack! Det var ju faktiskt ett intressant sätt att se på det! Det andra kruxet är ju bara att utöver att vara prestationsprincessa så har jag ju också ett fruktansvärt dåligt tålamod..Men jag jobbar på det också..;-)Kram