söndag 28 december 2008

Ett försenat Julkort


Detta var ett av våra julkort i år. Så har även jag sällat mig till skaran som skickar söta bilder på sina barn på jul alltså. Länge har jag förhatligat dessa. Jag tror t.om att jag skrev ett inlägg om det förra julen här. Att mina närmaste vänner som varit på min sida i alla år, nu skickade på sina söta nya små telningar. ARGH! Men nu förstår jag plötsligt grejen. Stoltheten och kärleken som väller över åt alla håll, och man vill verkligen visa upp honom för hela världen. Kolla! Här är min son! Jordens underverk! Den vackraste gåvan! Och eftersom detta bara är en av alla gamla fördomar, teorier och synpunkter som jag tvingats äta upp, eller ändra mig inom, så känns det ganska bra att nu även ta detta med julkortet!
Så från oss alla till er alla..... en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!!!

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

Haha, och jag är precis likadan. Fixaro och trixar och gör finfina julkort av sötnosen. Och har i alla år tyckt att det varit ganska töntigt.
Töntigt eller ej, en julhälsning är aldrig fel resonerar jag nu. Med eller utan barn.
God fortsättning!

Borgarbrackan sa...

God fortsättning själv!
Håller med dig, det är absolut inte töntigt ;-)