tisdag 3 februari 2009

Noel Henrik Doré


så heter han nu officiellt när dopet är avklarat och lagt till handlingarna.
Det blev en jättefin stund, som var mer känslosam än jag var förberedd på. Ja, eller själv visste jag att jag kunde få svårt att hålla tårarna borta, men att både min mamma och pappa satt där med varsin näsduk och kämpade var jag inte beredd på.
Min kära vän B, som gjorde en enorm insats med sin sång. En pipa som jag får rysningar av. Stort tack till dig än en gång, och att du tog dig tid att åka ned ända ifrån Norrland! Du berörde verkligen många.
Prästen som enligt min mamma såg ut som Andy Warhol, var sådär lagom undervisande vilket vi uppskattade. Det är trots allt ganska skönt att kunna svara på frågan som min styvson frågade på väg till kyrkan: Varför ska han ha en sån där klänning egentligen..?
Till min älskade son kan jag aldrig nog säga: Välkommen till världen ! Kan bara citera en rad ifrån den fina sång som vi valt till dig, Prins Noel

Jag önskar att du får precis det du vill
Jag önskar dig världen och himlen där till
Vet att livet väntar på dig
Och att jag alltid ska finnas för dig

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Tack vännen för att vi fick dela dagen med er! Det var väldigt fint och mysigt och Noel var så söt i sin klänning. Och tårarna var inte långt borta när B sjöng sången om prinsen... Kramar!

Borgarbrackan sa...

Vad skönt att man inte var ensam som sagt...;-)
Tack för att ni kom och förgyllde tillställningen!! STOR KRAM