onsdag 25 februari 2009

6 mån, 2 timmar och 36 min


är han nu i skrivandes stund min lilla sötnos. Ett halvår!!! Hjälp! Vart har tiden tagit vägen? Det är alltså halvlek i hans första år i denna värld. Det är också halvlek ungefär på min mammaledighet. Men jag njuter verkligen på heltid. Jag vet att det gäller att ta vara på tiden. Här och nu. Den oändliga kärleken mellan oss gör sig påmind varje dag. Vi är så otroligt lyckligt lottade som har fått en sånt litet under.
Han har förvandlats ifrån den lilla skrynkliga varelsen som tillhörde en annan värld, till en charmig, envis, stark, oermotståndligt charmig liten kille med evigt glittrande ögon och ett pärlande skratt som jag kan få tårar av.
Han är väldigt lättsövd på dagarna och till kvällen somnar han själv i egen säng. Han äter lite mat, även om gröten är favoriten, och vi kämpar just nu på med att introducera vällingen. Han sitter relativt stabilt. Men kryptendenserna lyser med sin frånvaro. Ligga på mage gillar han inte. Favoriten av alla är att hoppsa runt i sin gåstol. Och han har fått sin första tand. Sin första tandborste. Sin första tandkräm.
Ett halvår. En evighet. Igår.

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Grattis en masse, lilla skruttunge! Han är en sötnos Noel, så go och glad hela tiden. Det var som att se en liten alien fara runt som han körde i sin gåstol:D Och grattis till dig, mamita, ett helt halvår som mamma och du är redan så där fullfjädrad... Ja, jäklar vad imponerad jag är! Kram och puss till er (och mer häng som sist - det var superhärligt)

Borgarbrackan sa...

Tack snälla darling. Ja nog är han en söt liten alien i alla fall;-) och tack för dina fina ord. Jag kan bara buga och säga, dito honey. Det är du som är tvåbarnsmamma!!! KRAM och tack själv för senast, det gör vi om snart.