onsdag 4 februari 2009

Totalt kaos


Dopkalas innebär släktkalas, och då fick vi passa på att träffas alla tre syskon med familjer. Vi tänkte också få tillfälle att snacka lite om vårt gemensamma Ölandsprojekt. Det kan vi väl göra i köket, medan barnen tittar på en film eller nåt..Jo. Visst. Från tid till annan utbröt ett TOTALT kaos, där 1åringarna från varje familj sprang och klagade högt i kapp med varandra. 3 åringen fick vredesutbrott och slog de små. De stora barnen försökte så gott det gick underhålla de andra, men orkade förstås inte hela tiden. Mellan grötkladd, korvbitar, middagslagande till de vuxna skulle vi försöka prata med varandra. Och komma överens om känsliga frågor. Det gick väl precis som alla kan förstå. Sådär. Jag sänder en tanke till familjen Annorlunda som jag bara sett en trailer av på tv 4. Hur gör dem?

Ikväll skulle jag äntligen få gå på Yoga igen. Få lite kontakt med de lugna tankarna inåt igen. Men en försenad sambo, en låst dörr, ett vredesutbrott, ett bad med ett iskallt glas vitt vin och lite rökelse senare fick jag faktiskt samma effekt.

2 kommentarer:

Yogamamma sa...

jag håller med, hur sjutton gör de som är med i Familj Annorlunda. Jisses!

Borgarbrackan sa...

Ja man får helt enkelt titta och se om man kan få ett och annat tips ;-)