måndag 18 juni 2007

Befrielse av dåligt samvete


Äntligen vågade jag mig dit igen. Det var 2 år sedan, och som vanligt faktiskt så var jag övertygad om att tandläkaren skulle få den där allvarsamma tonen och säga "oj oj, här har vi en del att göra..". Det är konstigt att jag blivit mer rädd med åren. Undrar om det har att göra med att min mamma trummade i mig att man bara inte skulle ta bedövning. Det var mycket värre än själva borrandet sa hon alltid. Och jag tyckte inte att det var så hemskt förfärligt tror jag inte. Inga spännrämmar behövdes användas, tror faktiskt inte ens att jag grät nån gång.

Men ändå, än i dag, gör det där ljudet av instrumenten, att jag får kalla kårar. Och den där spiralliknande slangen som man får ha i mungipan och vattnet som sprutar då och då gör inte att man känner sig bättre till mods direkt.

Och då var det ändå bara putsning idag. Sen fick jag gå. Jippie! Ett helt år to go.. Det kan bli två kanske..

3 kommentarer:

Anonym sa...

Denna skall vi följa nogrannt! Passa på att kolla in min: www.julin.net

Skulle inte vi ta en öl?

bittsson sa...

Ha ha va kul.. Va bra du är. Bra inlägg om ondskefulla djur :-) Du får komma upp hit till Norrland så får du studera djuren lite närmre. Sitter här och försöker knåpa i hop CV och personligt brev i jakten på jobb. Inte helt enkelt att få till det bra, kanske kan få hjälp och skriva utav dig.... :-)
Annars lever jag just nu i Alvedonens tecken, min lilla gumma har feber och blossor i munnen. Jätte jobbigt för henne och även hennes mamma :-( men men det blir nog bättre.

Ha de gott så läser jag vidare på din blogg.
Vi hörs

Borgarbrackan sa...

julin: Välkommen ! Kan bli hur spännande som helst..;-)
Ska strax kolla in din blogg, och självklart ska vi ta en öl. I'll get back.

bittsson: så härligt att kunna ha kontakt såhär va ? :) Kul att höra ifrån dig. Argh, jobbsökarträsket är alltid tungt, men tipset är att lägga krutet på det personliga brevet.. Vi hörs snart och krama din lilla bebbe från mig.