torsdag 21 juni 2007

De förbjudna orden


Dagen före midsommarafton. Känns lite som dan före Dopparedan det här med. Fast bättre. Utan så mycket måsten, och panik med klappar och mat och allt det där andra. Lite trevligt småpyssel bara. Ute luktar det sådär sött och fuktigt. Sommardoften. Den magiska doften som skapar pirr i magen. Förväntan. Hopp. Äventyr. Allt i en stor bukett.

Det är bara det att man har knappt hunnit känna in det. Precis som alltid. Fast jag är glad att jag la märke till de otroligt vackra grässtråna igår. Gräs är verkligen fantastiskt vackert. Så många olika varianter och färgnyanser.

I år trodde jag faktiskt att jag skulle slippa ifrån de där orden. De förbjudna. Men så händer det, redan i morse på morgontv. Den farbroderliga metrologen ser allvarlig ut. Mustachen hänger. Och så säger han det bara-

"Nu vänder det". "Från och med nu går vi mot mörkare tider"..

Det borde väl ändå vara straffbart ?

3 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Jag lovar - det ÄR straffbart!:D

Borgarbrackan sa...

anna: Let's hope:)

Anonym sa...

Det är inte utan att jag anar en sommarvind från en viss Herr Hallqvist, Reidar i förnamn. Mannen som år efter år alltid fällde denna gudförbannande oneliner.

Reidar akbar (fritt översatt: Reidar är stor)