söndag 17 juni 2007

Överkonsumtion av rom kom


Oj oj vilken nostalgi..

Med ens minns man benvärmarnas och långtröjornas tid med skärp i midjan och bara strumpbyxor under. Vänta nu, jag refererar inte dagens modetips i Elle. Skrämmande nog är ju allt det där hot stuff igen, och självklart fast man länge inte trodde sina egna gamla erfarenheter, så kom det en dag när man tog på sig tightsen under tunikan..Bara benvärmarna som inte överlevde sen 1984.

Fick samma ryskänsla nu som då. Ni vet slutscenen när hon släpper loss inför den snipiga juryn och får dem att att gunga i takt med fötterna. Pojkvännen och hunden väntar utanför med rosor och till min förvåning tåras mina ögon lika mycket nu som då.

För säkerhetsskull följde vi upp den rullen med en hyrd nyare variant i rom kom hyllan. 4 par, båda breakar och på slutet blir det total återförening- a la Crocodile Dundee när den ena killen står i ena hörnet av folkmassan och kvinnan i den andra. Alla undrar om de ska få varandra. Ska de bli happy end. Och man känner stockningen i halsen.

Vad ska jag säga till mitt försvar?

Det bor en starlet flicka i mitt 35 åriga sinne. Jag är en sucker för att överdosera romantiska komedier ibland.

All heder och kärlek åt min man som stannade kvar i soffan.

"What a feeling.........."

Inga kommentarer: