måndag 25 juni 2007

Årets första !

Bad har gjorts ikväll vill jag meddela. Helt underbart. Inte isande kallt, vilket säkert innebär sisådär 18 gr. Kycklingsallad och ett glas rosévin vid bryggan, till nybadad hud. Mums.
Att sen får avsluta kvällen med att småpåta i rabatten. Känna sötman bland blommorna. Lavendelns sköna krydddoft. Ljummen luft. En rätt orädd koltrast gjorde mig sällskap och märkligt nog sjöng den i takt med att den faktiskt samlade kvistar och verkade boa till sig ett bo i vårt träd. Har nog läst nånstans att vissa fåglar faktiskt hittar sina partners senare än andra. Det kanske finns ett slags nätdejting för singel fåglar...?
Tonsvalorna svirrar. Det är verkligen sommar.
Lycka !

2 kommentarer:

Anna ser dej sa...

Mmm... Vad underbart det låter. Tur att ni bor på landet och kan ha det så där:D Dessutom är jag imponerad av badet, även om jag inser att det är pinsamt badkrukigt och inte alls känns som jag.

Puss på dig!

Borgarbrackan sa...

anna: Just ja, rena landet :D kan meddela att det var precis så underbart som det lät. Gjorde om det även igår faktiskt. Puss !