onsdag 27 juni 2007

Ålderstecken ?


Vissa saker undrar jag om det är ett ålderstecken eller helt enkelt bevis på hur klok, mogen och livserfaren jag blivit.

Som tex hur illa det blivit med dagens arbetssökande.

- Ja hej, jag ringer med anledning av att jag tagit emot din jobbansökan.

- Eh, ja, hej.. (barnskrik och annat stök hörs i bakgrunden)

- Ringer jag och stör?

- Ja, faktiskt. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

- Ok, ja men då kan du väl ringa upp mig när du har tid då.

- Ja, eller om du kan ringa upp mig imorrn eftermiddag. !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Vad ska man säga? Jag minns själv alla de gånger man suttit där och väntat på att den förhoppningsvis blivande arbetsgivaren skulle ta upp luren och ringa. Man studsade ju nästan fram orden. Självklart släppte man allt man hade för händer. Självklart passade alla tider man blev föreslagen oavsett om mamma fyllde 50.

Vad hände?


Att tisdagskvällen numera är helig framför tv:n från kl 20, är en annan sak att fundera på.

Allsången följt av Barnaby.

Men det är väl ändå bara ett optimalt sommartecken ?


2 kommentarer:

Anonym sa...

Skratt! Den människan vill nog inte ha jobbet..

Borgarbrackan sa...

Nej, och även om han ville kan man ju säga att han kan känna sig ganska blåst på det..Kram