onsdag 20 juni 2007

en sjuk sport


Dagens gåta.
Vad är det som du aldrig kan lära dig nog om, och som på alla nivåer, kan göra dig skogstokig? Som innehåller minst lika många felkällor som sandkorn på sandstranden. Och som kan få dig att vanka runt upp på berg, in i skogar, ner i dammar och ner i grusdiken, i timmavis ? Allt i jakten på att få uppleva den där riktigt sköna känslan. Känslan av det perfekta slaget. Ljudet som svischar och känslan i kroppen. Du vet att det kommer att bli bra.

Mmm-just det golfen.

Till saken hör att jag aldrig tränar, alltid åker dit och hoppas att jag bara ska ha den rätta känslan i kroppen helt enkelt. ungefär som jag kan få känslan att idag är det en sån dag som jag kommer att vinna på trisslott, om jag bara köper en. Och då gör jag det. Men jag vinner aldrig.

Att jag som ligger runt 30 i hcp spelar med en golfgalning med 0 i hcp och vi kunde båda konstatera att vi hade en katastrof runda bägge två. Då kan ni ana ungefär hur det såg ut.

För 2 veckor sedan var jag på väg mot 20. Idag var jag en komplett nybörjare.

En sjuk sport helt enkelt.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Sporthelvetet är iallfall ett bra sätt att få ut sina aggressioner. Sjäv går jag hellre i terapi än att ge mig på golfen som är långt mycket värre...

Borgarbrackan sa...

kerstin: Hm, vet i tusan. Kanske skulle do it your way istället ;)