lördag 29 augusti 2009

"Sverige ett servicens u-land"..

Läste en lite småkul krönika med denna rubrik, ikväll, på baksidan av dagens Expressen. Det var som man förstår av rubriken en beklagelse över att servicen alltmer glöms bort i Sverige, samtidigt som man förfasar sig över arbetslösheten. Jag kan bara instämma. Listan på dålig service kan göras skrämmande lång. Senast igår var jag för att lämna in min cykel på en lokal cykelaffär för att få hjälp att montera en cykelkorg. Gubben lommar trött ut för att titta på cykeln, och börjar sen samtalet med att säga: - Ja, du vet då måste du lämna in cykeln..Ja, det vet jag svarar jag. -Ja, och vi kan inte göra det idag, så mycket är säkert. Och inte imorgon heller för då är vi lediga. Det intressanta vore ju att höra lite mer om NÄR de kanske kan utföra den tjänsten jag har tänkt att betala för. Inte när och vad de INTE kan göra.
Värst av alla är ändå hantverkarna. Jag vet, jag har förhatligat mig över dem tidigare. Men allvarligt talat, vad ska man säga om den senaste historien som min bror råkade ut för:
- Varför kom du inte idag som avtalat?
- Nej du vet, jag var på fest igår, så jag orkade inte......

Inga kommentarer: